Diverse media: Grote Duitse en Noorse energiebedrijven stappen in Noord-Nederlands waterstofproject
,,Deze uitbreiding sluit aan bij de internationale ambities van het project”, zegt ceo Cas König van Groningen Seaports, dat NortH2 in februari met Gasunie en Shell lanceerde. ,,We hebben steeds het plan gehad het consortium internationaal te maken. Dat reden dat we met z’n drieën zijn begonnen, was dat we snelheid wilden maken. Equinor is een hele grote speler in de offshore wind. Dus dat was een logische keuze. Dat geldt ook voor RWE, een energiereus met forse waterstofambities.”
Naast de regionale aandacht, besteedden ook landelijke media en vakbladen aandacht aan de uitbreiding:- NOS: Duitse en Noorse energiereuzen doen mee aan ‘waterstofeconomie’ Groningen
- Financieel Dagblad: RWE en Equinor sluiten zich aan bij megawaterstofproject in Eemshaven
- De Telegraaf: Hulptroepen voor waterstofproject Shell en Gasunie
- Duurzaam Bedrijfsleven: RWE en Equinor sluiten zich aan bij Groningse waterstofproject NortH2
- Industrielinqs: RWE en Equinor treden toe tot giga-waterstofproject


